tel.: 81 441 33 44
e-mail: biuro@fim.org.pl
ul. Żołnierzy Niepodległej 5/7,
20-078 Lublin
Osoba do kontaktu:
Anna Bielak – Dyrektor Biura
tel.: 81 532 14 25
e-mail: anna.bielak@fim.org.pl
STATUT
Fundacji Inicjatyw Menedżerskich
ROZDZIAŁ I:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1
Fundacja pod nazwą „Fundacja Inicjatyw Menedżerskich" ustanowiona przez Pawła Prokopa zamieszkałego w Lublinie, zwanego dalej Fundatorem, aktem notarialnym zawartym przed notariuszem dr. Robertem Froncem w kancelarii notarialnej w Lublinie przy al. Racławickich 6/4a pod numerem repertorium A-Nr 4628/07 dnia 9.10.2007 r. działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 roku o fundacjach (Dz. U. z 1991 r. nr 46 poz. 203) oraz niniejszego statutu,
Fundacja może używać skróconej nazwy „FIM”, tłumaczenia nazwy w językach obcych oraz wyróżniającego ją znaku graficznego.
2
Fundacja posiada osobowość prawną.
3
Siedzibą fundacji jest miasto Lublin.
4
Właściwym ministrem jest minister właściwy do spraw pracy i zabezpieczenia społecznego.
5
Terenem działania Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej jak również zagranica,
Dla właściwego realizowania celów społecznych i gospodarczych Fundacja może prowadzić działalność w kraju i za granicami Rzeczpospolitej Polskiej,
Realizacja zadań statutowych Fundacji może być prowadzona we współpracy z innymi podmiotami realizującymi, odpłatnie jak i nieodpłatnie, cele podobne do celów Fundacji.
6
Fundacja może tworzyć terenowe jednostki organizacyjne w postaci oddziałów, zakładów, filii, a także tworzyć spółki, przystępować do spółek, obejmować i nabywać udziały i akcje w spółkach.
7
Fundacja używa pieczęci podłużnej z napisem „FUNDACJA INICJATYW MENEDŻERSKICH".
ROZDZIAŁ II:
CELE I ZASADY DZIAŁANIA FUNDACJI
8
Ideą Fundacji jest prowadzenie działalności edukacyjnej, szkoleniowej i doradczej, inicjowanie, promowanie i wdrażanie wszelkich inicjatyw o charakterze menedżerskim służących usprawnianiu funkcjonowania instytucji trzech sektorów: publicznego, pozarządowego i komercyjnego oraz pomaganie ludziom w wyborze optymalnej drogi zawodowej, podnoszeniu kwalifikacji, spełnianiu się w życiu zawodowym i społecznym jak również propagowane i wspieranie przedsiębiorczości.
Celem Fundacji jest:
Fundacja realizuje swoje cele poprzez prowadzenie działalności:
9
Dla osiągnięcia swoich celów Fundacja może wspierać działalność innych podmiotów prowadzących działalność zbieżną z celami Fundacji.
10
Fundacja może prowadzić, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, działalność pożytku publicznego w zakresie:
ROZDZIAŁ III:
MAJĄTEK I DOCHODY FUNDACJI
11
Majątek Fundacji stanowi Fundusz Założycielski w kwocie 50.000 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy) złotych przekazany przez Fundatora oraz środki finansowe, prawa majątkowe, nieruchomości i ruchomości nabyte przez Fundację w trakcie jej działania.
12
Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem.
13
Fundacja finansuje swoją działalność z:
14
Środki pochodzące z dotacji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację wszystkich celów Fundacji, jeżeli ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
15
W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia Zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku,
W przypadku gdy w chwili składania oświadczenia, o którym mowa w ust.1 nie jest oczywiste, że stan czynny spadku znacznie przewyższa długi spadkowe, Zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza.
16
Fundacja może ustanawiać nagrody, a także inne wyróżnienia, osobom fizycznym i prawnym oraz jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej, zasłużonym dla realizacji celów statutowych Fundacji.
17
Fundacja nie może udzielać pożyczek lub zabezpieczać zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków Zarządu Fundacji, członków Rady Fundacji, Fundatora, pracowników Fundacji oraz osób, z którymi pozostają oni w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”.
Fundacja nie może przekazywać majątku Fundacji na rzecz członków Zarządu Fundacji, członków Rady Fundacji, Fundatora, pracowników Fundacji, oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach.
Fundacja nie może wykorzystywać majątku Fundacji na rzecz członków Zarządu Fundacji, członków Rady Fundacji, Fundatora, pracowników Fundacji, oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Fundacji.
Fundacja nie może dokonywać zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Zarządu Fundacji, członkowie Rady Fundacji, Fundator, pracownicy Fundacji oraz ich osób bliskich.
Ograniczenia wynikające z § 17 ust. 1, 2 i 3 Statutu Fundacji nie dotyczą udzielania pożyczek, zabezpieczania zobowiązań oraz przekazywania majątku wobec osób prawnych i oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej prowadzących działalność zbieżną z celami Fundacji, w zakresie w jakim osoby wymienione w § 17 ust. 1 Statutu Fundacji są członkami organów, wspólnikami, akcjonariuszami, prokurentami, pełnomocnikami tych osób prawnych i oraz jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej.
ROZDZIAŁ IV:
ORGANY I SPOSÓB ZORGANIZOWANIA FUNDACJI
18
Organami Fundacji są:
Członkowie Zarządu mogą otrzymywać wynagrodzenie, o ile Rada Fundacji podejmie stosowna uchwałę o przyznawaniu i wysokości wynagrodzenia,
W imieniu Fundacji umowy i porozumienia z członkami Zarządu zawiera Przewodniczący Rady Fundacji albo prokurent,
Nie wolno łączyć funkcji członka Rady Fundacji, Zarządu albo prokurenta.
Dział I: RADA FUNDACJI
19
Rada Fundacji jest organem o uprawnieniach nadzorczych,
W skład Rady Fundacji wchodzi od 1 do 3 osób, powołanych przez Fundatora na okres 3 lat,
Członkowie Rady Fundacji mogą być odwołani przed upływem kadencji z następujących przyczyn:
20
Do Rady Fundacji należy:
21
Rada Fundacji wybiera ze swego grona Przewodniczącego Rady Fundacji, Wiceprzewodniczącego Rady Fundacji i Sekretarza Rady Fundacji oraz uchwala regulamin Rady Fundacji.
22
Rada Fundacji pracuje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Rady Fundacji, nie rzadziej niż raz w roku. W posiedzeniach tych uczestniczy przedstawiciel Zarządu,
Posiedzenie Rady Fundacji zwołuje się także na wniosek Zarządu.
23
Uchwały Rady Fundacji zapadają zwykłą większością głosów, z tym że dla ważności tych uchwał wymagana jest obecność co najmniej połowy składu jej członków, w tym Przewodniczącego Rady Fundacji lub Wiceprzewodniczącego Rady Fundacji,
W razie równej liczby głosów oddanych za i przeciw danej uchwale decyduje głos Przewodniczącego Rady Fundacji,
W imieniu Rady Fundacji podpisy składa Przewodniczący Rady Fundacji,
Głosowania są jawne.
24
Każdy członek Rady Fundacji ma jeden głos.
25
Do udziału w posiedzeniach Rady Fundacji mogą być zaproszone osoby i przedstawiciele organizacji, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji,
Udział osób wymienionych w ust. 1 w posiedzeniach Rady ma charakter doradczy.
Dział II: ZARZĄD
26
W skład Zarządu wchodzi od 1 do 5 osób powołanych na okres 5 lat przez Fundatora, a w razie śmierci Fundatora Zarząd jest powoływany przez Radę Fundacji,
Funkcję członka Zarządu można pełnić przez więcej niż jedną kadencję,
Członkostwo Zarządu ustaje z chwilą odwołania lub śmierci członka Zarządu.
Odwołanie członka Zarządu przez Fundatora następuje w przypadku:
27
Pracami Zarządu kieruje Prezes Zarządu powoływany przez Radę Fundacji.
28
Prezes Zarządu z grona członków Zarządu może wyznaczyć Wiceprezesa Zarządu.
29
Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz,
Zarząd działa według regulaminu zatwierdzonego przez Radę Fundacji.
30
Zarząd:
31
Oświadczenie woli w imieniu Fundacji składa Prezes Zarządu, a w przypadku zarządu wieloosobowego dwóch członków Zarządu działających łącznie, w tym Prezes Zarządu lub Wiceprezes Zarządu.
32
Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, przy czym do ważności uchwał wymagana jest obecność co najmniej połowy jego członków, w tym Prezesa Zarządu lub Wiceprezesa Zarządu.
33
Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb.
34
Członkowie Zarządu mogą pozostawać z Fundacją w stosunku pracy, wynikającego z umowy o pracę lub świadczyć pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej albo porozumienia o wolontariacie,
Wysokość i zasady wynagrodzenia członków Zarządu określa Przewodniczący Rady Fundacji.
Do podpisywania umów o pracę, umów cywilno-prawnych i innych dokumentów związanych z wynagrodzeniem i zatrudnieniem członków zarządu upoważniony jest Prokurent
34a
Prezes Zarządu może powołać Dyrektora Biura Fundacji,
Z Dyrektorem biura może pozostawać z Fundacją w stosunku pracy, wynikającego z umowy o pracę lub świadczyć pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej albo porozumienia o wolontariacie.
35
Warunki pracy i płacy pracowników biura Fundacji określa Prezes Zarządu,
W stosunku do pracowników Fundację reprezentuje Prezes Zarządu lub Prokurent.
ROZDZIAŁ V:
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA FUNDACJI
36
Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w kraju i za granicą w zakresie (według Polskiej Klasyfikacji Działalności):
Wszelkie dochody Fundacji pochodzące z prowadzenia działalności gospodarczej mogą być przeznaczone wyłącznie na realizację jej celów statutowych,
Decyzję o zakresie, zasadach i formach wykonywania działalności gospodarczej w dziedzinach wymienionych w ust. 1 podejmuje Zarząd,
Przed rozpoczęciem działalności gospodarczej w danym zakresie, Fundacja uzyska wymagane koncesje, zezwolenia, pozwolenia, upoważnienia, zgody, licencje jeżeli będzie to wymagane przez przepisy prawa.
ROZDZIAŁ VI:
ZMIANA STATUTU
37
Decyzje w kwestii zmiany Statutu podejmuje Zarząd.
ROZDZIAŁ VII:
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
38
Dla efektywnego urzeczywistnienia swoich celów Fundacja może połączyć się z inną fundacją. Decyzję o połączeniu podejmuje Rada Fundacji na wniosek Zarządu.
39
Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została powołana lub wobec wyczerpania się jej środków finansowych i majątku,
Decyzję o likwidacji podejmuje Rada Fundacji na wniosek Zarządu.
40
Jeżeli po likwidacji Fundacji pozostanie majątek lub środki finansowe, zostanie on przekazany organizacjom o celach zbieżnych z celami Fundacji wskazanym przez Radę Fundacji.