tel.: 81 441 33 44
e-mail: biuro@fim.org.pl
ul. Żołnierzy Niepodległej 5/7,
20-078 Lublin
Osoba do kontaktu:
Anna Bielak – Dyrektor Biura
tel.: 81 532 14 25
e-mail: anna.bielak@fim.org.pl
AUDYT DOSTĘPNOŚCI, którego kluczowym elementem będzie analiza zakresu spełniania przez jednostkę samorządu terytorialnego (wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi) minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie dostępności:
PRZEDMIOT AUDYTU:
Zapewniamy merytoryczną pomoc w tym zakresie, nasi eksperci wypracowali modelowe rozwiązania w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami i zapewnienia dostępności, które są już wdrażane w kilku jednostkach samorządowych. Pomagamy także w koordynacji wdrożenia planu działania.
W najbliższych latach będzie możliwość aplikowania o wsparcie w zakresie dostępności, zarówno ze środków krajowych, w tym z Funduszu Dostępności oraz ze środków UE w perspektywie 2021-2027.
Posiadamy wieloletnie doświadczenie we współpracy z samorządami trzech szczebli w całej Polsce. Zajmujemy się wdrażaniem usprawnień organizacyjnych, udzielaniem wsparcia eksperckiego przy realizacji projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, budową modeli kompetencji oraz animowaniem współpracy międzynarodowej. Fundacja Inicjatyw Menedżerskich przeprowadziła szereg audytów z zakresu dostępności w JST, pełni funkcję Koordynatora do spraw dostępności w jednostkach, które powierzyły tę funkcję na zasadzie zlecenia zadań. W ramach międzynarodowego projektu innowacyjnego wypracowała nowatorski model obsługi klientów i sposobu świadczenia usług dla osób ze szczególnymi potrzebami w JST, który jest wdrażany samorządach województwa lubelskiego i podkarpackiego. Wykorzystaliśmy doświadczenia naszych włoskich partnerów, dostosowując nowatorskie zasady świadczenia usług publicznych do polskich warunków.
Szefem zespołu ekspertów będzie dr hab. Jarosław Czerw – doktor habilitowany nauk prawnych, profesor Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, radca prawny, sekretarz gminy, Inspektor Ochrony Danych Osobowych, autor audytów z zakresu dostępności. Od 1998 roku związany z samorządem lokalnym, w tym także jako sekretarz miasta, wicestarosta, pełnomocnik i audytor systemu zarządzania jakością. Autor licznych publikacji z zakresu prawa, w tym w większości z zakresu prawa administracyjnego.
Członkiem zespołu będzie również Marek Świć – prawnik, specjalista z zakresu prawa europejskiego i polskiego w obszarze polityki spójności, doświadczony ekspert z 20letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń i doradztwa dla JST. W 2009 roku odbył specjalistyczne szkolenie w Krajowym Ośrodku EFS z zakresu równości szans i dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Następnie od 2010 roku prowadził szkolenia i doradztwo z równości szans i dostępności w ramach Regionalnych Ośrodków EFS w samorządach. Od 2020 prowadzi konsultacje z zakresu przygotowania standardu obsługi klientów i sposobu świadczenia usług dla osób ze szczególnymi potrzebami w JST w ramach projektu PO WER „Lepiej, szybciej, skuteczniej – nowatorski model świadczenia usług publicznych dla osób o szczególnych potrzebach".