Menedżerska skuteczność
- społeczna odpowiedzialność

Aktualności

Zarządzanie instytucjami pomocy społecznej.

16.01.18
Nowość!! – Program studiów wynika z ewolucji państwa i administracji publicznej.

 

Nieustanne zmiany demograficzne, problemy wielokulturowości, przeobrażenia rodziny i gospodarstw domowych, choroby cywilizacyjne i wciąż pojawiające się nowe patologie społeczne, które wymuszają konieczność reorganizacji systemu pomocy społecznej w Polsce. Stawiają też nowe wyzwania przez zarządzającymi placówkami pomocy społecznej
W ramach studiów oferujemy wszechstronne przygotowanie kadry kierowniczej placówek pomocy społecznej do efektywnego zarządzania instytucjami udzielającymi pomocy i wsparcia w warunkach zmieniających się realiów życia społecznego.

 

CEL STUDIÓW

Celem kształcenia jest przygotowanie profesjonalnej kadry menedżerskiej do samodzielnego i nowoczesnego zarządzania jednostkami pomocy społecznej. W studiach mogą uczestniczyć  aktualni i potencjalni kierownicy instytucji pomocy społecznej zainteresowani nabywaniem umiejętności  lepszego sprawowania funkcji kierowniczej a zwłaszcza zarządzania zasobami ludzkimi, jak i też w zakresie samodzielnego podejmowania decyzji i realizowania zadań na poziomie gminy i powiatu z uwzględnieniem możliwości finansowych, środowiskowych i społecznych w danym regionie.

ADRESACI STUDIÓW

Studia są adresowane do absolwentów szkół wyższych, zarządzających, bądź zamierzających realizować funkcje zarządcze w systemie pomocy społecznej, w tym także prywatnych placówek medycznych, samorządów, jako organów założycielskich.

Uczestnikami studiów mogą być wszystkie osoby zainteresowane podniesieniem wiedzy i doskonalenie umiejętności  w obszarze funkcjonowania i zarządzania podmiotami systemu pomocy społecznej na różnych szczeblach administracji.

Słuchaczami studiów mogą być:

  • Dyrektorzy i kierownicy domów pomocy społecznej, ośrodków pomocy społecznej, placówek  opiekuńczo-wychowawczych, takich jak: pogotowie opiekuńcze, domy dziecka, młodzieżowe ośrodki wychowawcze i socjoterapeutyczne.
  • Osoby przygotowujące się do pełnienia funkcji kierowniczych.
  • Osoby sprawujące nadzór nad wyżej wymienionymi instytucjami.
  • Pracownicy terytorialnych samorządów lokalnych podejmujących działalność socjalną w środowisku lokalnym.
  • Pracownicy pozarządowych form wspomagania człowieka (stowarzyszenia, fundacje).
  • Pracownicy socjalni.
KWALIFIKACJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów dają kompetencje do realizowania funkcji zawodowych takich, jak:
  • pracownik w jednostkach zarządczych i zarządzających w instytucjach służby zdrowia;
  • osoba realizująca programy ochrony zdrowia, lub kierująca zespołami realizującymi programy ochrony zdrowia;
  • pracownik działów metodycznych i organizacyjnych w placówkach i jednostkach opieki zdrowotnej i pomocy społecznej;
  • osoba pracująca w działach prewencji i promocji zdrowia w placówkach i jednostkach administracyjnych opieki zdrowotnej i w placówkach pomocy społecznej;
  • pracownik administracji państwowej, w samorządzie terytorialnym, którego działania odnoszą się do placówek i instytucji służby zdrowia i opieki społecznej;
  • pracownik instytucji ubezpieczeniowych w obszarze odnoszącym się do ochrony zdrowia i pomocy społecznej.
PROGRAM STUDIÓW:

Program studiów uwzględnia wymagane minimum programowe zawarte w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 2012 r.

Ramowy program studiów obejmuje:

  1. zagadnienia z dziedziny prawa, jak prawo konstytucyjne, administracyjne administracyjnego, finansowe, handlowe, medyczne w Polsce i UE, prawo samorządu terytorialnego, odpowiedzialność cywilna i karna.
  2. zagadnienia związane z zarządzaniem i funkcjonowaniem instytucji pomocy społecznej, jak ochrona danych osobowych i system jakości, kontraktowanie świadczeń opiekuńczych, prawno-organizacyjne podstawy funkcjonowania odnośnych podmiotów, finansowanie instytucji pomocy społecznej, zarządzanie finansami, modele restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej, praktyka zarządzania pomocą społeczną przez jednostki samorządu terytorialnego, zamówienia publiczne, zarządzanie marketingowe i PR.
  3. Zagadnienia związane z najnowszymi modelami zarządzania, w tym zarzadzania innowacją i kierowania zespołem.
  4. Współczesne kierunki rozwoju polityki społecznej w ujęciu globalnym, europejskim i lokalnym.
  5. Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej w podziale na bloki  tematyczne:
    • kadra menedżerska w pomocy społecznej, w tym umiejętność przywództwa, organizacji pracy własnej, zarządzania czasem i rozwiązywania problemów,
    • zarządzanie zasobami ludzkimi,
    • zarządzanie międzyorganizacyjne na poziomie lokalnym, z uwzględnieniem podmiotów niepublicznych w pomocy społecznej,
    • kierowanie i zarządzanie superwizyjne,
    • zarządzanie finansami jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, w tym planowanie finansowe, realizacja i kontrola realizacji planu finansowego,
    • systemy zarządzania jakością w instytucjach pomocy społecznej,
    • kontrola zarządcza.
  6. Zadania jednostek organizacyjnych pomocy społecznej: gminy, powiatu i województwa,
  7. Ewaluacja działań, metody i techniki badań wykorzystywanych w pomocy społecznej,
  8. Mediacje i negocjacje w pomocy społecznej,
  9. Stres i wypalenie zawodowe,
  10. Kompetencje zawodowe pracowników pomocy społecznej.

Czas trwania: 2 semestry liczba godzin:265

Początek zajęć: semestr letni rok akademicki 2017-2018 (uruchomienie zajęć uzależnione jest od  zebrania się grupy).

Więcej informacji na temat studiów znajduje się na naszej platformie.

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ !!

Powrót