SZUKAJ W BIP

Aby odszu­kać żądaną frazę, w prze­glą­dar­kach typu Inter­net Explo­rer, Mozilla Fire­fox, Opera, Google Chrome, wci­śnij kla­wisz Ctrl+F. W oknie prze­glą­darki pojawi się narzę­dzie wyszu­ki­wa­nia. Wpisz żądaną frazę i wci­śnij Enter.

Rejestr zmian: Szu­kaj w BIP Fun­da­cji Ini­cja­tyw Menedżerskich
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012

INFORMACJE PODSTAWOWE

Fun­da­cja Ini­cja­tyw Menedżerskich

adres: ul. I Armii Woj­ska Pol­skiego 5/7

20–078 Lublin

tel.: (+48) 81 441 33 44

tel./fax: (+48) 81 532 14 25

e-mail: biuro@fim.org.pl

www: www.fim.org.pl

KRS: 0000290822

NIP: 712–308–96–56

REGON: 060295371

FORMA PRAWNA: Fundacja

ORGAN REJESTRUJĄCY: Sąd Rejo­nowy Lublin-Wschód w Lubli­nie z sie­dzibą w Świd­niku, VI Wydział Gospo­dar­czy – Kra­jowy Rejestr Sądowy

Rejestr zmian:            Infor­ma­cje podstawowe
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012

 


STATUT FUNDACJI

STATUT

Fun­da­cji Ini­cja­tyw Menedżerskich

 ROZDZIAŁ I:

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 §1

1. Fun­da­cja pod nazwą „Fun­da­cja Ini­cja­tyw Mene­dżer­skich” usta­no­wiona przez Pawła Pro­kopa zamiesz­ka­łego w Lubli­nie, zwa­nego dalej Fun­da­to­rem, aktem nota­rial­nym zawar­tym przed nota­riu­szem dr. Rober­tem Fron­cem w kan­ce­la­rii nota­rial­nej w Lubli­nie przy al. Racła­wic­kich 6/4a pod nume­rem reper­to­rium A Nr 4628/07 dnia 9.10.2007 r. działa na pod­sta­wie prze­pi­sów ustawy z dnia 6 kwiet­nia 1984 roku o fun­da­cjach (Dz. U. z 1991 r. nr 46 poz. 203) oraz niniej­szego statutu,

2. Fun­da­cja może uży­wać skró­co­nej nazwy „FIM”, tłu­ma­cze­nia nazwy w języ­kach obcych oraz wyróż­nia­ją­cego ją znaku graficznego.

 §2

Fun­da­cja posiada oso­bo­wość prawną.

 §3

Sie­dzibą fun­da­cji jest mia­sto Lublin.

 §4

Wła­ści­wym mini­strem jest mini­ster wła­ściwy do spraw pracy i zabez­pie­cze­nia społecznego.

 §5

  1. Tere­nem dzia­ła­nia Fun­da­cji jest obszar Rzecz­po­spo­li­tej Pol­skiej jak rów­nież zagranica,
  2. Dla wła­ści­wego reali­zo­wa­nia celów spo­łecz­nych i gospo­dar­czych Fun­da­cja może pro­wa­dzić dzia­łal­ność w kraju i za gra­ni­cami Rzecz­po­spo­li­tej Polskiej,
  3. Reali­za­cja zadań sta­tu­to­wych Fun­da­cji może być pro­wa­dzona we współ­pracy z innymi pod­mio­tami reali­zu­ją­cymi, odpłat­nie jak i nie­od­płat­nie, cele podobne do celów Fundacji.

 §6

Fun­da­cja może two­rzyć tere­nowe jed­nostki orga­ni­za­cyjne w postaci oddzia­łów, zakła­dów, filii, a także two­rzyć spółki, przy­stę­po­wać do spółek, obej­mo­wać i naby­wać udziały i akcje w spółkach.

 §7

Fun­da­cja używa pie­częci podłuż­nej z napi­sem „FUNDACJA INICJATYW MENEDŻERSKICH”.

 ROZDZIAŁ II:

CELE I ZASADY DZIAŁANIA FUNDACJI

 §8

  1.  Ideą Fun­da­cji jest pro­wa­dze­nie dzia­łal­no­ści edu­ka­cyj­nej, szko­le­nio­wej i dorad­czej, ini­cjo­wa­nie, pro­mo­wa­nie i wdra­ża­nie wszel­kich ini­cja­tyw o cha­rak­te­rze mene­dżer­skim słu­żą­cych uspraw­nia­niu funk­cjo­no­wa­nia insty­tu­cji trzech sek­to­rów: publicz­nego, poza­rzą­do­wego i komer­cyj­nego oraz poma­ga­nie ludziom w wybo­rze opty­mal­nej drogi zawo­do­wej, pod­no­sze­niu kwa­li­fi­ka­cji, speł­nia­niu się w życiu zawo­do­wym i spo­łecz­nym jak rów­nież pro­pa­go­wane i wspie­ra­nie przedsiębiorczości.
  2.  Celem Fun­da­cji jest:
    1. pro­wa­dze­nie kształ­ce­nia ustawicznego,
    2. orga­ni­zo­wa­nie szko­leń, warsz­ta­tów, semi­na­riów w for­mach pozaszkolnych,
    3. prze­ciw­dzia­ła­nie pato­lo­giom w życiu publicznym,
    4. budo­wa­nie part­ner­stwa międzysektorowego,
    5. pro­mo­wa­nie idei par­ty­cy­pa­cji społecznej,
    6. pro­mo­wa­nie idei wolontariatu,
    7. pro­mo­wa­nie i wspie­ra­nie modelu ucze­nia się przez całe życie,
    8. roz­wój sys­temu edukacji,
    9. roz­wój rynku pracy i akty­wi­za­cji bezrobotnych,
    10. prze­ciw­dzia­ła­nie wyklu­cze­niu społecznemu,
    11. pod­no­sze­nie jako­ści ochrony zdrowia,
    12. roz­wój kul­tury, sportu i tury­styki oraz ochrona dzie­dzic­twa narodowego,
    13. wdra­ża­nie inno­wa­cji w zarządzaniu,
    14. roz­wój kon­ku­ren­cyj­no­ści w wymia­rze gospo­dar­czym i społecznym,
    15.  roz­wój i wspie­ra­nie przedsiębiorczości,
    16. pro­mo­wa­nie zasad zrów­no­wa­żo­nego roz­woju z posza­no­wa­niem środowiska,
    17. spój­ność społeczno-gospodarcza,
    18. pod­no­sze­nie jako­ści życia,
    19. upo­wszech­nia­nie dobrych prak­tyk we współ­pracy mię­dzy­na­ro­do­wej, szcze­gól­nie z part­ne­rami ze Wschodu,
    20. wzmoc­nie­nie inte­gra­cji europejskiej,
    21. budo­wa­nie spo­łe­czeń­stwa obywatelskiego,
    22. pro­mo­wa­nie przej­rzy­sto­ści w dzia­ła­niach insty­tu­cji publicz­nych, poza­rzą­do­wych i komercyjnych.
  3.  Fun­da­cja reali­zuje swoje cele poprzez pro­wa­dze­nie działalności:
    1. szko­le­nio­wej,
    2. dorad­czej,
    3. wydaw­ni­czej,
    4. pro­mo­cyj­nej,
    5. pro­jek­to­wej,
    6. badaw­czej,
    7. popu­la­ry­za­tor­skiej,
    8. wycho­waw­czej,
    9. doku­men­ta­cyj­nej,
    10. nauko­wej,
    11. gwa­ran­cyj­nej.

§ 9

Dla osią­gnię­cia swo­ich celów Fun­da­cja może wspie­rać dzia­łal­ność innych pod­mio­tów pro­wa­dzą­cych dzia­łal­ność zbieżną z celami Fundacji.

§ 10

Fun­da­cja może pro­wa­dzić, zgod­nie z obo­wią­zu­ją­cymi w tym zakre­sie prze­pi­sami, dzia­łal­ność pożytku publicz­nego w zakresie:

  1. pomocy spo­łecz­nej, w tym pomocy rodzi­nom i oso­bom w trud­nej sytu­acji życio­wej oraz wyrów­ny­wa­nia szans tych rodzin i osób,
  2. dzia­łal­no­ści charytatywnej,
  3. pod­trzy­my­wa­nia tra­dy­cji naro­do­wej, pie­lę­gno­wa­nia pol­sko­ści oraz roz­woju świa­do­mo­ści naro­do­wej, oby­wa­tel­skiej i kulturowej,
  4. dzia­łal­no­ści na rzecz mniej­szo­ści narodowych,
  5. ochrony i pro­mo­cji zdrowia,
  6. dzia­ła­nia na rzecz osób niepełnosprawnych,
  7. pro­mo­cji zatrud­nie­nia i akty­wi­za­cji zawo­do­wej osób pozo­sta­ją­cych bez pracy i zagro­żo­nych zwol­nie­niem z pracy,
  8. upo­wszech­nia­nia i ochrony praw kobiet oraz dzia­łal­ność na rzecz rów­nych praw kobiet i mężczyzn,
  9. dzia­łal­no­ści wspo­ma­ga­ją­cej roz­wój gospo­dar­czy, w tym roz­wój przedsiębiorczości,
  10. dzia­łal­no­ści wspo­ma­ga­ją­cej roz­wój wspól­not i spo­łecz­no­ści lokalnych,
  11. nauki, edu­ka­cji, oświaty i wychowania,
  12. kul­tury, sztuki, ochrony dóbr kul­tury i tradycji,
  13. upo­wszech­nia­nia kul­tury fizycz­nej i sportu,
  14. eko­lo­gii i ochrony zwie­rząt oraz ochrony dzie­dzic­twa przyrodniczego,
  15. porządku i bez­pie­czeń­stwa publicz­nego oraz prze­ciw­dzia­ła­nia pato­lo­giom społecznym,
  16. upo­wszech­nia­nia i ochrony wol­no­ści i praw czło­wieka oraz swo­bód oby­wa­tel­skich, a także dzia­łań wspo­ma­ga­ją­cych roz­wój demokracji,
  17. upo­wszech­nia­nia i ochrony praw konsumentów,
  18. dzia­łań na rzecz inte­gra­cji euro­pej­skiej oraz roz­wi­ja­nia kon­tak­tów i współ­pracy mię­dzy społeczeństwami,
  19. pro­mo­cji i orga­ni­za­cji wolontariatu,
  20. dzia­łal­no­ści wspo­ma­ga­ją­cej tech­nicz­nie, szko­le­niowo, infor­ma­cyj­nie lub finan­sowo orga­ni­za­cje pozarządowe.

ROZDZIAŁ III:

MAJĄTEK I DOCHODY FUNDACJI

§11

Mają­tek Fun­da­cji sta­nowi Fun­dusz Zało­ży­ciel­ski w kwo­cie 50.000 zło­tych (słow­nie: pięć­dzie­siąt tysięcy) zło­tych prze­ka­zany przez Fun­da­tora oraz środki finan­sowe, prawa mająt­kowe, nie­ru­cho­mo­ści i rucho­mo­ści nabyte przez Fun­da­cję w trak­cie jej działania.

§12

Fun­da­cja odpo­wiada za swoje zobo­wią­za­nia całym swoim majątkiem.

§13

Fun­da­cja finan­suje swoją dzia­łal­ność z:

  1. przy­cho­dów z Fun­du­szu Założycielskiego,
  2. daro­wizn, spad­ków, zapisów,
  3.  sub­wen­cji osób trzecich,
  4. dota­cji,
  5. przy­cho­dów ze zbió­rek i imprez publicznych,
  6. przy­cho­dów z majątku rucho­mego i nieruchomego,
  7. dzia­łal­no­ści gospo­dar­czej pro­wa­dzo­nej przez Fundację,
  8.  przy­cho­dów z innych źródeł.

§14

Środki pocho­dzące z dota­cji, daro­wizn, spad­ków i zapi­sów mogą być użyte na reali­za­cję wszyst­kich celów Fun­da­cji, jeżeli ofia­ro­dawcy nie posta­no­wili inaczej.

§15

  1. W przy­padku powo­ła­nia Fun­da­cji do dzie­dzi­cze­nia Zarząd składa oświad­cze­nie o przy­ję­ciu spadku,
  2. W przy­padku gdy w chwili skła­da­nia oświad­cze­nia, o któ­rym mowa w ust.1 nie jest oczy­wi­ste, że stan czynny spadku znacz­nie prze­wyż­sza długi spad­kowe, Zarząd składa oświad­cze­nie o przy­ję­ciu spadku z dobro­dziej­stwem inwentarza.

§16

Fun­da­cja może usta­na­wiać nagrody, a także inne wyróż­nie­nia, oso­bom fizycz­nym i praw­nym oraz jed­nost­kom orga­ni­za­cyj­nym nie posia­da­ją­cym oso­bo­wo­ści praw­nej, zasłu­żo­nym dla reali­za­cji celów sta­tu­to­wych Fundacji.

§ 17

  1. Fun­da­cja nie może udzie­lać poży­czek lub zabez­pie­czać zobo­wią­zań mająt­kiem Fun­da­cji w sto­sunku do człon­ków Zarządu Fun­da­cji, człon­ków Rady Fun­da­cji, Fun­da­tora, pra­cow­ni­ków Fun­da­cji oraz osób, z któ­rymi pozo­stają oni w związku mał­żeń­skim albo w sto­sunku pokre­wień­stwa lub powi­no­wac­twa w linii pro­stej, pokre­wień­stwa lub powi­no­wac­twa w linii bocz­nej do dru­giego stop­nia albo są zwią­zani z tytułu przy­spo­so­bie­nia, opieki lub kura­teli, zwa­nych dalej „oso­bami bliskimi”.
  2. Fun­da­cja nie może prze­ka­zy­wać majątku Fun­da­cji na rzecz człon­ków Zarządu Fun­da­cji, człon­ków Rady Fun­da­cji, Fun­da­tora, pra­cow­ni­ków Fun­da­cji, oraz ich osób bli­skich, na zasa­dach innych niż w sto­sunku do osób trze­cich, w szcze­gól­no­ści jeżeli prze­ka­za­nie to nastę­puje bez­płat­nie lub na pre­fe­ren­cyj­nych warunkach.
  3. Fun­da­cja nie może wyko­rzy­sty­wać majątku Fun­da­cji na rzecz człon­ków Zarządu Fun­da­cji, człon­ków Rady Fun­da­cji, Fun­da­tora, pra­cow­ni­ków Fun­da­cji, oraz ich osób bli­skich na zasa­dach innych niż w sto­sunku do osób trze­cich, chyba że to wyko­rzy­sta­nie bez­po­śred­nio wynika ze sta­tu­to­wego celu Fundacji.
  4. Fun­da­cja nie może doko­ny­wać zakupu na szcze­gól­nych zasa­dach towa­rów lub usług od pod­mio­tów, w któ­rych uczest­ni­czą człon­ko­wie Zarządu Fun­da­cji, człon­ko­wie Rady Fun­da­cji, Fun­da­tor, pra­cow­nicy Fun­da­cji oraz ich osób bliskich.
  5. Ogra­ni­cze­nia wyni­ka­jące z § 17 ust. 1, 2 i 3 Sta­tutu Fun­da­cji nie doty­czą udzie­la­nia poży­czek, zabez­pie­cza­nia zobo­wią­zań oraz prze­ka­zy­wa­nia majątku wobec osób praw­nych i oraz jed­no­stek orga­ni­za­cyj­nych nie posia­da­ją­cych oso­bo­wo­ści praw­nej pro­wa­dzą­cych dzia­łal­ność zbieżną z celami Fun­da­cji, w zakre­sie w jakim osoby wymie­nione w § 17 ust. 1 Sta­tutu Fun­da­cji są człon­kami orga­nów, wspól­ni­kami, akcjo­na­riu­szami, pro­ku­ren­tami, peł­no­moc­ni­kami tych osób praw­nych i oraz jed­nost­kom orga­ni­za­cyj­nym nie posia­da­ją­cym oso­bo­wo­ści prawnej.

ROZDZIAŁ IV:

ORGANY I SPOSÓB ZORGANIZOWANIA FUNDACJI

§18

  1. 1. Orga­nami Fun­da­cji są:
    1. Rada Fundacji
    2. Zarząd
  2. Człon­ko­wie Rady Fun­da­cji nie pobie­rają wyna­gro­dze­nia za udział w pra­cach tego organu, może być im wypła­cony zwrot ponie­sio­nych i uza­sad­nio­nych wydat­ków zwią­za­nych z tą działalnością,
  3. Człon­ko­wie Zarządu mogą otrzy­my­wać wyna­gro­dze­nie, o ile Rada Fun­da­cji podej­mie sto­sowna uchwałę o przy­zna­wa­niu i wyso­ko­ści wynagrodzenia,
  4. W imie­niu Fun­da­cji umowy i poro­zu­mie­nia z człon­kami Zarządu zawiera Prze­wod­ni­czący Rady Fundacji,
  5. Nie wolno łączyć funk­cji członka Rady Fun­da­cji i Zarządu.

Dział I: RADA FUNDACJI

§19

  1. Rada Fun­da­cji jest orga­nem o upraw­nie­niach nadzorczych,
  2. W skład Rady Fun­da­cji wcho­dzi od 1 do 3 osób, powo­ła­nych przez Fun­da­tora na okres 3 lat,
  3. Człon­ko­wie Rady Fun­da­cji mogą być odwo­łani przed upły­wem kaden­cji z nastę­pu­ją­cych przyczyn:
    1. zło­że­nia rezygnacji,
    2. pod­ję­cia pracy, któ­rej cha­rak­ter unie­moż­li­wia nale­żyte wyko­ny­wa­nie funk­cji członka Rady Fundacji,
    3. cho­roby lub utraty sił — powo­du­ją­cych trwałą nie­zdol­ność do spra­wo­wa­nia funkcji,
    4. nie­peł­nie­nia obo­wiąz­ków członka Rady Fun­da­cji przez okres dłuż­szy niż rok,
    5. nie­na­le­ży­tego wypeł­nia­nia funk­cji członka Rady Fundacji,
    6. istot­nego naru­sze­nia posta­no­wień Statutu.

§20

Do Rady Fun­da­cji należy:

  1. nad­zór nad reali­za­cją głów­nych kie­run­ków dzia­ła­nia Fundacji,
  2. wystę­po­wa­nie z wnio­skami doty­czą­cymi dzia­łal­no­ści Fundacji,
  3. opi­nio­wa­nie rocz­nych i wie­lo­let­nich kie­run­ków dzia­ła­nia Fundacji,
  4. wyra­ża­nie opi­nii w spra­wach przed­ło­żo­nych jej przez Zarząd,
  5. uchwa­la­nie regu­la­minu pracy Zarządu,
  6. roz­pa­try­wa­nie i zatwier­dza­nie spra­woz­dań z dzia­łal­no­ści Zarządu oraz udzie­la­nie mu absolutorium,
  7. podej­mo­wa­nie uchwał w spra­wie, połą­cze­nia oraz likwi­da­cji Fundacji.

§21

Rada Fun­da­cji wybiera ze swego grona Prze­wod­ni­czą­cego Rady Fun­da­cji, Wice­prze­wod­ni­czą­cego Rady Fun­da­cji i Sekre­ta­rza Rady Fun­da­cji oraz uchwala regu­la­min Rady Fundacji.

§22

  1. Rada Fun­da­cji pra­cuje na posie­dze­niach zwo­ły­wa­nych przez Prze­wod­ni­czą­cego Rady Fun­da­cji, nie rza­dziej niż raz w roku. W posie­dze­niach tych uczest­ni­czy przed­sta­wi­ciel Zarządu,
  2. Posie­dze­nie Rady Fun­da­cji zwo­łuje się także na wnio­sek Zarządu.

§23

  1. Uchwały Rady Fun­da­cji zapa­dają zwy­kłą więk­szo­ścią gło­sów, z tym że dla waż­no­ści tych uchwał wyma­gana jest obec­ność co naj­mniej połowy składu jej człon­ków, w tym Prze­wod­ni­czą­cego Rady Fun­da­cji lub Wice­prze­wod­ni­czą­cego Rady Fundacji,
  2. W razie rów­nej liczby gło­sów odda­nych za i prze­ciw danej uchwale decy­duje głos Prze­wod­ni­czą­cego Rady Fundacji,
  3. W imie­niu Rady Fun­da­cji pod­pisy składa Prze­wod­ni­czący Rady Fundacji,
  4. Gło­so­wa­nia są jawne.

§24

Każdy czło­nek Rady Fun­da­cji ma jeden głos.

§25

  1. Do udziału w posie­dze­niach Rady Fun­da­cji mogą być zapro­szone osoby i przed­sta­wi­ciele orga­ni­za­cji, któ­rych dzia­łal­ność jest zbieżna z celami Fundacji,
  2. Udział osób wymie­nio­nych w ust. 1 w posie­dze­niach Rady ma cha­rak­ter doradczy.

Dział II: ZARZĄD

§26

  1. W skład Zarządu wcho­dzi od 1 do 5 osób powo­ła­nych na okres 5 lat przez Fun­da­tora, a w razie śmierci Fun­da­tora Zarząd jest powo­ły­wany przez Radę Fundacji,
  2. Funk­cję członka Zarządu można peł­nić przez wię­cej niż jedną kadencję,
  3. Człon­ko­stwo Zarządu ustaje z chwilą odwo­ła­nia lub śmierci członka Zarządu.

Odwo­ła­nie członka Zarządu przez Fun­da­tora nastę­puje w przypadku:

  1. zło­że­nia rezygnacji,
  2. pod­ję­cia pracy, któ­rej cha­rak­ter unie­moż­li­wia nale­żyte wyko­ny­wa­nie funk­cji członka Zarządu,
  3. cho­roby lub utraty sił — powo­du­ją­cych trwałą nie­zdol­ność do spra­wo­wa­nia funkcji,
  4. nie­peł­nie­nia obo­wiąz­ków członka Zarządu przez okres dłuż­szy niż rok,
  5. nie­na­le­ży­tego wypeł­nia­nia funk­cji członka Zarządu,
  6.  istot­nego naru­sze­nia posta­no­wień Statutu,

§27

Pra­cami Zarządu kie­ruje Pre­zes Zarządu powo­ły­wany przez Radę Fundacji.

§28

Pre­zes Zarządu z grona człon­ków Zarządu może wyzna­czyć Wice­pre­zesa Zarządu.

§29

  1. Zarząd kie­ruje dzia­łal­no­ścią Fun­da­cji i repre­zen­tuje ją na zewnątrz,
  2. Zarząd działa według regu­la­minu zatwier­dzo­nego przez Radę Fundacji.

§30

Zarząd:

  1. Rrepre­zen­tuje Fun­da­cję na zewnątrz,
  2. opra­co­wuje roczne i wie­lo­let­nie plany pracy Fundacji,
  3. spo­rzą­dza spra­woz­da­nia z dzia­łal­no­ści Fundacji,
  4. spra­wuje zarząd nad jej majątkiem,
  5. przyj­muje sub­wen­cje, daro­wi­zny, spadki i zapisy z zastrze­że­niem § 15 ust. 1 i 2 Sta­tutu Fundacji
  6. ustala wiel­kość zatrud­nie­nia i wyso­kość środ­ków na wyna­gro­dze­nia dla pra­cow­ni­ków Fundacji,
  7. kie­ruje bie­żącą dzia­łal­no­ścią Fun­da­cji, odpo­wiada za reali­za­cję jej celów statutowych,
  8. podej­muje decy­zje o two­rze­niu i likwi­da­cji spółek, przy­stę­po­wa­niu do spółek, obej­mo­wa­niu, naby­wa­niu i zby­wa­niu udzia­łów i akcji w spółkach,
  9. wystę­puje z wnio­skiem do Rady Fun­da­cji w spra­wie, połą­cze­nia oraz likwi­da­cji Fundacji,
  10.  powo­łuje kie­row­ni­ków oraz zatwier­dza regu­la­min orga­ni­za­cyjny zakła­dów, oddzia­łów, filii i innych jed­no­stek orga­ni­za­cyj­nych Fundacji.

§31

Oświad­cze­nie woli w imie­niu Fun­da­cji składa Pre­zes Zarządu, a w przy­padku zarządu wie­lo­oso­bo­wego dwóch człon­ków Zarządu dzia­ła­ją­cych łącz­nie, w tym Pre­zes Zarządu lub Wice­pre­zes Zarządu.

§32

Zarząd podej­muje uchwały zwy­kłą więk­szo­ścią gło­sów, przy czym do waż­no­ści uchwał wyma­gana jest obec­ność co naj­mniej połowy jego człon­ków, w tym Pre­zesa Zarządu lub Wice­pre­zesa Zarządu.

§33

Posie­dze­nia Zarządu odby­wają się w miarę potrzeb.

§34

  1. Człon­ko­wie Zarządu mogą pozo­sta­wać z Fun­da­cją w sto­sunku pracy, wyni­ka­ją­cego z umowy o pracę lub świad­czyć pracę na pod­sta­wie umowy cywil­no­praw­nej albo poro­zu­mie­nia o wolontariacie,
  2. Wyso­kość i zasady wyna­gro­dze­nia człon­ków Zarządu okre­śla Prze­wod­ni­czący Rady Fundacji.

§34a

  1. Pre­zes Zarządu może powo­łać Dyrek­tora Biura Fundacji,
  2. Z Dyrek­to­rem biura może pozo­sta­wać z Fun­da­cją w sto­sunku pracy, wyni­ka­ją­cego z umowy o pracę lub świad­czyć pracę na pod­sta­wie umowy cywil­no­praw­nej albo poro­zu­mie­nia o wolontariacie.

§35

  1. Warunki pracy i płacy pra­cow­ni­ków biura Fun­da­cji okre­śla Pre­zes Zarządu,
  2. W sto­sunku do pra­cow­ni­ków Fun­da­cję repre­zen­tuje Pre­zes Zarządu.

ROZDZIAŁ V:

DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA FUNDACJI

§36

  1. Fun­da­cja może pro­wa­dzić dzia­łal­ność gospo­dar­czą w kraju i za gra­nicą w zakre­sie (według Pol­skiej Kla­sy­fi­ka­cji Działalności):
    1.  dzia­łal­ność wydaw­ni­cza, poli­gra­fia i repro­duk­cja zapi­sa­nych nośni­ków infor­ma­cji (22),
    2. han­del deta­liczny z wyłą­cze­niem sprze­daży pojaz­dów samo­cho­do­wych, moto­cy­kli, naprawa arty­ku­łów użytku oso­bi­stego i domo­wego (52),
    3. hotele i restau­ra­cje (55),
    4. dzia­łal­ność wspo­ma­ga­jąca trans­port, dzia­łal­ność zwią­zana z tury­styką (63),
    5.  infor­ma­tyka (72),
    6. dzia­łal­ność badawczo-rozwojowa (73),
    7. dzia­łal­ność gospo­dar­cza pozo­stała (74),
    8. edu­ka­cja (80),
    9. dzia­łal­ność zwią­zana z kul­turą, rekre­acją i spor­tem (92).
  2. Wszel­kie dochody Fun­da­cji pocho­dzące z pro­wa­dze­nia dzia­łal­no­ści gospo­dar­czej mogą być prze­zna­czone wyłącz­nie na reali­za­cję jej celów statutowych,
  3. Decy­zję o zakre­sie, zasa­dach i for­mach wyko­ny­wa­nia dzia­łal­no­ści gospo­dar­czej w dzie­dzi­nach wymie­nio­nych w ust. 1 podej­muje Zarząd,
  4. Przed roz­po­czę­ciem dzia­łal­no­ści gospo­dar­czej w danym zakre­sie, Fun­da­cja uzy­ska wyma­gane kon­ce­sje, zezwo­le­nia, pozwo­le­nia, upo­waż­nie­nia, zgody, licen­cje jeżeli będzie to wyma­gane przez prze­pisy prawa.

ROZDZIAŁ VI:

ZMIANA STATUTU

§37

Decy­zje w kwe­stii zmiany Sta­tutu podej­muje Zarząd.

ROZDZIAŁ VII:

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§38

Dla efek­tyw­nego urze­czy­wist­nie­nia swo­ich celów Fun­da­cja może połą­czyć się z inną fun­da­cją. Decy­zję o połą­cze­niu podej­muje Rada Fun­da­cji na wnio­sek Zarządu.

§39

  1. Fun­da­cja ulega likwi­da­cji w razie osią­gnię­cia celów, dla któ­rych została powo­łana lub wobec wyczer­pa­nia się jej środ­ków finan­so­wych i majątku,
  2. Decy­zję o likwi­da­cji podej­muje Rada Fun­da­cji na wnio­sek Zarządu.

§40

Jeżeli po likwi­da­cji Fun­da­cji pozo­sta­nie mają­tek lub środki finan­sowe, zosta­nie on prze­ka­zany orga­ni­za­cjom o celach zbież­nych z celami Fun­da­cji wska­za­nym przez Radę Fundacji.

 

Rejestr zmian:            Infor­ma­cje podstawowe
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012

 

 

 

 


ORGANY FUNDACJI

Zarząd Fun­da­cji:

Pre­zes Fun­da­cji — Paweł Prokop

Rada Fun­da­cji:

Prze­wod­ni­cząca Rady Fun­da­cji — dr Agnieszka Julita Ryb­czyń­ska, prof. WSPA

Czło­nek Rady Fun­da­cji — prof. dr hab. Sta­ni­sław Michałowski

Czło­nek Rady Fun­da­cji — dr Wień­czy­sław Niemirowski

Pro­ku­rent:

Anna Bie­la

Rejestr zmian: Organy Fun­da­cji
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015
Rejestr zmian:  Organy Fundacji
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012

SPRAWOZDANIA Z DZIAŁALNOŚCI

Rejestr zmian: plik: Sprawozdanie_merytoryczne_2015.pdf
Autor: Anna Bie­lak
Data: 30-06-2016

Spra­woz­da­nie mertytoryczne-2015

 

Rejestr zmian: plik: Sprawozdanie-z-dzialalnosci-2015.pdf
Autor:  Anna Bielak
Data: 30-06-2016

Sprawozdanie_z działalności_2015

 

Rejestr zmian: plik: Sprawozdanie_merytoryczne_2014.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015

Sprawozdanie_merytoryczne_2014

 

Rejestr zmian: plik: Sprawozdanie-merytoryczne-2013.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015

Sprawozdanie-merytoryczne-2013

Rejestr zmian: plik: Sprawozdanie-z-dzialalnosci-2012-zlozone-do-MPiPS.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015

Sprawozdanie-z-dzialalnosci-2012-zlozone-do-MPiPS

Rejestr zmian: plik: Spra­woz­da­nie mery­to­ryczne 2012.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015

Spra­woz­da­nie mery­to­ryczne 2012

Rejestr zmian: plik: Spra­woz­da­nie MPiPS 2011.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012

Sprawozdanie_MPiPS 2011

Rejestr zmian: plik: Spra­woz­da­nie mery­to­ryczne 2011.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012

Spra­woz­da­nie mery­to­ryczne 2011


 
MAJĄTEK/FINANSE FUNDACJI

Rejestr zmian: plik: Sprawozdanie-finansowe-2015.pdf
Autor: Anna Bie­lak
Data: 28-04-2016

Spra­woz­da­nie finansowe_2015

 

Rejestr zmian: plik: Sprawozdanie-finansowe-2014.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 05-10-2015

Spra­woz­da­nie finan­sowe 2014

 

Rejestr zmian: plik: Sprawozdanie-finansowe-2013.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015

Sprawozdanie-finansowe-2013

 

Rejestr zmian: plik: Spra­woz­da­nie finan­sowe 2012.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015

Spra­woz­da­nie finan­sowe 2012

 

Rejestr zmian: plik: Rachu­nek wyni­ków 2012.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015

Rachu­nek wyni­ków 2012

 

Rejestr zmian: plik: Bilans 2012.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015

Bilans 2012

 

Rejestr zmian: plik: Rachu­nek zyskow i strat 2011.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012

Rachu­nek zyskow i strat 2011

 

Rejestr zmian: plik: Bilans 2011.pdf
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012

Bilans 2011


 
INFORMACJE NIEUDOSTĘPNIONE W BIP
Infor­ma­cja publiczna, która nie została udo­stęp­niona w Biu­le­ty­nie Infor­ma­cji Publicz­nej jest udo­stęp­niana na wnio­sek (art. 10 ust. 1 ustawy o dostę­pie do infor­ma­cji publicz­nej). Infor­ma­cja publiczna, która może być nie­zwłocz­nie udo­stęp­niona, jest udo­stęp­niana w for­mie ust­nej lub pisem­nej bez pisem­nego wnio­sku (art. 10 ust. 2 ustawy).

Udo­stęp­nie­nie infor­ma­cji publicz­nej na wnio­sek nastę­puje bez zbęd­nej zwłoki, nie póź­niej jed­nak niż w ter­mi­nie 14 dni od dnia zło­że­nia wnio­sku. Jeżeli infor­ma­cja nie może być udo­stęp­niona w powyż­szym ter­mi­nie , pod­miot obo­wią­zany do jej udo­stęp­nie­nia powia­da­mia w tym ter­mi­nie o powo­dach opóź­nie­nia oraz o ter­mi­nie, w jakim udo­stępni infor­ma­cję, nie dłuż­szym jed­nak niż 2 mie­siące od dnia zło­że­nia wnio­sku (art. 13 ust. 1 i 2).

W przy­padku odmowy udo­stęp­nie­nia infor­ma­cji ist­nieje moż­li­wość zło­że­nia wnio­sku o ponowne roz­pa­trze­nie sprawy (do wnio­sku sto­suje się odpo­wied­nio prze­pisy Kodeksu postę­po­wa­nia admi­ni­stra­cyj­nego doty­czące odwo­ła­nia — art. 17 ust. 1 i 2 ustawy).

Spo­sób udo­stęp­nie­nia: w sie­dzi­bie Fun­da­cji na pisemny wnio­sek lub bezpośrednio

osoba odpo­wie­dzialna: Marek Młynarczyk

sta­no­wi­sko: Peł­no­moc­nik ds. Sys­temu Zarządzania

tel/fax: (+48) 81 532 14 25

adres e-mail: marek.mlynarczyk@fim.org.pl

Na pod­sta­wie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 wrze­śnia 2001 r. o dostę­pie do infor­ma­cji publicz­nej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z 2001 r.) prawo do infor­ma­cji publicz­nej pod­lega ogra­ni­cze­niu w zakre­sie i na zasa­dach okre­ślo­nych w prze­pi­sach o ochro­nie infor­ma­cji nie­jaw­nych oraz o ochro­nie innych tajem­nic usta­wowo chronionych.

Na pod­sta­wie art. 5 ust. 2 niniej­szej ustawy prawo do infor­ma­cji publicz­nej ulega ogra­ni­cze­niu ze względu na pry­wat­ność osoby fizycz­nej lub tajem­nicę przed­się­biorcy. Ogra­ni­cze­nie to nie doty­czy infor­ma­cji o oso­bach peł­nią­cych funk­cje publiczne, mają­cych zwią­zek z peł­nie­niem tych funk­cji, w tym o warun­kach powie­rze­nia i wyko­ny­wa­nia tych funk­cji oraz przy­padku, gdy osoba fizyczna lub przed­się­biorca rezy­gnują z przy­słu­gu­ją­cego im prawa.

Nie można, z zastrze­że­niem ust. 1 i 2, ogra­ni­czać dostępu do infor­ma­cji o spra­wach roz­strzy­ga­nych w postę­po­wa­niu admi­ni­stra­cyj­nym, kar­nym lub cywil­nym, ze względu na ochronę inte­resu strony, jeżeli postę­po­wa­nie doty­czy władz publicz­nych lub innych pod­mio­tów wyko­nu­ją­cych zada­nia publiczne albo osób peł­nią­cych funk­cje publiczne – w zakre­sie tych zadań lub funkcji.

Rejestr zmian: Infor­ma­cje nie­udo­stęp­nione w BIP
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015
Rejestr zmian: Infor­ma­cje nie­udo­stęp­nione w BIP
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012

Wnio­sek o udo­stęp­nie­nie infor­ma­cji publicznej

Rejestr zmian: plik: Wnio­sek o udo­stęp­nie­nie infor­ma­cji publicznej.doc
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012

REDAKCJA BIP

Marek Mły­nar­czyk
Peł­no­moc­nik ds. Sys­temu Zarzą­dza­nia
Fun­da­cji Ini­cja­tyw Mene­dżer­skich
ul. I Armii Woj­ska Pol­skiego 5/7
20–078 Lublin
tel./fax: (+48) 81 532 14 25
email: marek.mlynarczyk@fim.org.pl

Rejestr zmian: Redak­cja BIP Fundacji
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 16-09-2015
Rejestr zmian: Redak­cja BIP Fundacji
Autor: Marek Mły­nar­czyk
Data: 14-05-2012